Herkese merhaba,
Baştan söyleyeyim 80 küsür fotoğraf var, ona göre.
Öncelikle dün sağ arka tarafta işlem yaparken öncesi fotosu çekmemişim
Düne ait kareler ile başlayalım;
ChrisFix gibi, From This To This:
Öncesi




Sonrası




Epey seyirci ve yardımcı vardı bu nedenle tam performans bir fotoğraflama yapamadım, dün konu açmama sebebim de buydu. Ama merak etmeyin olayın bugünkü kısmında detaylar gelecek.







İşlem öncesi arka pandizotu da sökünce akşam yemeği saati gelmişti. Bu sebeple bir lastiği yaparak kalanları bugüne bıraktım. Sabah kahvaltıdan sonra yine tozlu garaj yollarına düştüm.
Kullandığım malzemeler;
1 Motip Isıya Dayanıklı Boya (Gümüş Rengi)
1 Motip Akrilik Astar
1 Motip Vernik
Zımpara
Tel Fırça
Matkap Ucuna Takılan Tel Fırça
Balata Spreyi
Divortex Car Wash V2
Çeşitli Fırça ve Bantlar
Bu iki fotoğrafta neden davlumbaz temizliğini lastikleri çıkartıp yapmalıyız sorusuna yanıt buluyoruz
Fırçalanan taraf temiz, arkada kalan yerler çamur içinde 


Jantın temizlik öncesi durumu, önden temiz dursa da arkası leş;




Porya-Kaliper işlem öncesi;




Önce dvx car wash ile güzelce bir çamurundan arındırdım, cevizle benzer yapıda anında indiriyor kiri, 2 litreye 50 ml ürün ekledim biraz bekleyip fırçaladım. Davlumbazlara takılmayın

Yıkayıp kuruladıktan sonraki hali bu;


Önce güvenlik


Kamera arkası;


Devam, tel fırça işlemleri sonrası;


Zımpara sonrası, artık astara hazır;

Zımpara sonrası astar atmadan önce bir güzel hava tuttum, üstüne balata spreyi sıkıp iyice kuruladım.
Astar ilk kat;

Astar çabuk kuruyor, bir iki dakika arayla ince tabaka halinde uyguladım.
Üç kat astar sonrası boyaya hazır;

2 kat boya attım, boyada biraz daha fazla beklemek gerekiyordu, sıcak hava tabancası ve üfleme makinesi ile süreci hızlandırdım


Vernik öncesi boya iyice kurusun diye 25-30 dakika beklemek gerekliymiş (kutuda yazıyor), o sırada da jant detayı
Jantın öncesini paylaşmıştım, bu da sonrası;


Jantta bir tane kurşun paslanmış, demirden falan yapmışlar herhalde. Onu da boyamasam olmazdı
Jantı kurutup maskeledim, sonrasında astar ve boya uyguladım;






Bunlar da boyanmış, astarlanmış sunuma hazır haller




Devamında da ön iki jant ve kaliperler için uygulamalar var, süreç aynı, temizle, kurut, pastan arındır, astar at, boya süre vernikle.
Jantlar dvx car wash v2 ile çok kolay temizlendi, yine dvx davlumbaz fırçası ile fırçaladım, detay fırçası ile detaylandırdım ve durulayıp kuruttum.
Jantları da hiç yoktan iyidir diyerek TW Sealent le korumaya aldım. Yaza girerken güzel bir videolu parti yaparız inşallah.




































Bu işlemi ilk defa yapan biri olarak eksiklerimin olduğunun farkındayım ama yine de sonuç beni çok mutlu etti, daha detaylı, daha uzun soluklu, sökmeli takmalılarını da yaparız inşallah.
Okuyanlara teşekkürler.
Baştan söyleyeyim 80 küsür fotoğraf var, ona göre.
Öncelikle dün sağ arka tarafta işlem yaparken öncesi fotosu çekmemişim
Düne ait kareler ile başlayalım;
ChrisFix gibi, From This To This:
Öncesi




Sonrası




Epey seyirci ve yardımcı vardı bu nedenle tam performans bir fotoğraflama yapamadım, dün konu açmama sebebim de buydu. Ama merak etmeyin olayın bugünkü kısmında detaylar gelecek.







İşlem öncesi arka pandizotu da sökünce akşam yemeği saati gelmişti. Bu sebeple bir lastiği yaparak kalanları bugüne bıraktım. Sabah kahvaltıdan sonra yine tozlu garaj yollarına düştüm.
Kullandığım malzemeler;
1 Motip Isıya Dayanıklı Boya (Gümüş Rengi)
1 Motip Akrilik Astar
1 Motip Vernik
Zımpara
Tel Fırça
Matkap Ucuna Takılan Tel Fırça
Balata Spreyi
Divortex Car Wash V2
Çeşitli Fırça ve Bantlar
Bu iki fotoğrafta neden davlumbaz temizliğini lastikleri çıkartıp yapmalıyız sorusuna yanıt buluyoruz


Jantın temizlik öncesi durumu, önden temiz dursa da arkası leş;




Porya-Kaliper işlem öncesi;




Önce dvx car wash ile güzelce bir çamurundan arındırdım, cevizle benzer yapıda anında indiriyor kiri, 2 litreye 50 ml ürün ekledim biraz bekleyip fırçaladım. Davlumbazlara takılmayın

Yıkayıp kuruladıktan sonraki hali bu;


Önce güvenlik


Kamera arkası;


Devam, tel fırça işlemleri sonrası;


Zımpara sonrası, artık astara hazır;

Zımpara sonrası astar atmadan önce bir güzel hava tuttum, üstüne balata spreyi sıkıp iyice kuruladım.
Astar ilk kat;

Astar çabuk kuruyor, bir iki dakika arayla ince tabaka halinde uyguladım.
Üç kat astar sonrası boyaya hazır;

2 kat boya attım, boyada biraz daha fazla beklemek gerekiyordu, sıcak hava tabancası ve üfleme makinesi ile süreci hızlandırdım


Vernik öncesi boya iyice kurusun diye 25-30 dakika beklemek gerekliymiş (kutuda yazıyor), o sırada da jant detayı
Jantın öncesini paylaşmıştım, bu da sonrası;


Jantta bir tane kurşun paslanmış, demirden falan yapmışlar herhalde. Onu da boyamasam olmazdı
Jantı kurutup maskeledim, sonrasında astar ve boya uyguladım;






Bunlar da boyanmış, astarlanmış sunuma hazır haller




Devamında da ön iki jant ve kaliperler için uygulamalar var, süreç aynı, temizle, kurut, pastan arındır, astar at, boya süre vernikle.
Jantlar dvx car wash v2 ile çok kolay temizlendi, yine dvx davlumbaz fırçası ile fırçaladım, detay fırçası ile detaylandırdım ve durulayıp kuruttum.
Jantları da hiç yoktan iyidir diyerek TW Sealent le korumaya aldım. Yaza girerken güzel bir videolu parti yaparız inşallah.




































Bu işlemi ilk defa yapan biri olarak eksiklerimin olduğunun farkındayım ama yine de sonuç beni çok mutlu etti, daha detaylı, daha uzun soluklu, sökmeli takmalılarını da yaparız inşallah.
Okuyanlara teşekkürler.
Son düzenleme: