Herkese merhaba,
Forumda maşallah konulara yetişemiyoruz, nazar değmesin. Herkesin eline koluna sağlık
Detay veya polisaj işinde herhangi bir derecem yok lakin dilim döndüğünce, bilgim dahilinde bir konu oluşturayım istedim. Bilgiler ve uygulama, kendi gözlemlerim, izledikleri, tecrübelerimin harmanıdır, yanlışlarım elbet vardır.
Ben de kısıtlamada rahat durmayanlardanım. Benim sol arka kapım lokal boyalı, geçen sene Şubat Ayı'nda döner kavşakta birisi çamurluk ve kapıma girmişti. Tahminim inerken binerken pantolon ya da mont sürtmesi ile çizmişim kapıyı. Hazır dedim kapanmışız, bu çizikleri alayım hemen, bana da pratik olur.
Artık teori kısmı bir yerden sonra sıkıyor, pratik yapası geliyor insanın, olup olmadık zaman polisaj makinesini çıkartıp bir şeyler yapayım diyorum.
Videonun başında çizik kısmı göstermeye çalıştım ama telefon bir türlü tam odaklayamadı, fotoğraflar ile göstermeye çalışayım;




Arabayı yeni yıkamıştım temizdi, yine de toz tabakası varsa diye 3D Waterless Wash ürünün ile lokal olarak kapıyı temizledim.
Susuz yıkama ürünü nasıl uygulanmalıdır;
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Susuz Yıkama
Ardından Flowey R10 ile demirtozu temizliği yaptım, ürünü 1:1 sulandırılmış kullanıyorum, ortam rüzgar ya da güneş gibi etkilerden uzak olduğu için zemini ıslatma gereği duymadım, ürünün çalışmasını bir süre bekledim ve ardından emiş gücü olmayan bir bezle ürünü yüzeye yaydırdım, hiç baskı uygulamadan. Lakin hiç demirtozu da çıkmadı, ya da karanlıktan ben göremedim.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Demirtozu Temizliği
Kapıyı duruladım, ardından Mothers Speed Clay 2.0 kil takozu ve 1:5 hazırlanmış Gyeon Clay Lube ile kil temizliği yaptım, sadece 1-2 noktada temizlik yapıldığını hissettim, haricinde temizdi yüzey. Yine bastırmadan, bol bol kil kaydırıcı sıkarak yukarı aşağı ve sağa sola hareketlerle çalışmak önemli.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Kil Temizliği
Tekrar duruladım ve ardından spark twisted ile kuruladım. Böylelikle spark performansını da izleyebilirsiniz
Ve m700 ile yüzey temizliği yaptım ve kapıyı polisaja hazır hale getirdim.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Spark
Polisaj deyince büyük bir şey yapmışım gibi duruyor, bir kaç ince çizik alma diyeyim
Tekrar söylüyorum bu işin acemisi olarak konuşmalarım yanlış anlaşılmasın, öğrendiklerimi aktarmaya çalışıyorum diyelim, spot test bu işin olmazsa olmazı. Ezbere iş yapsam direk Koch Chemie F6 ve Kosch Chemie sarı ped ile girip çıkardım, ama yüzey boyalı, böyle kolay çizilmesinin bir sebebi olmalı dedim, daha öncelerde de boyalı yüzeylerin daha hassas olduklarını duymuştum. Daha da önemlisi detayın altın kuralı "önce en az agresif yöntemi kullanmak" aklıma gelince dedimli F6'ya gerek yok, önce bir Koch Chemie M3 deneyeyim. Nitekim Ruper sarı ped ve KC M3 ikilisi harika iş çıkarttı.
Videoda spot test ardından test alanı içinde kalan kısımda bir çizik kalmış gibi duruyor ama o M3'ün silinememe iziymiş, bantı çıkartıp M700 ile temizleyince gitti. Yani spot test sonucunda bir kaç dakikalık çalışma ile rupes sarı ped ve koch chemie m3 ikilisi süper iş çıkarttı. M3'ü ilk defa kullandım, final pastası olmasına rağmen çok zor siliniyor, 1:1 Ipa çözemedi, M700 ancak çözebildi.
Rupes ped sıfırdı, prime yapmak yani pedi ya da keçeyi ürüne doyurmak önemli ancak pedlerde keçe kadar önemli değil. Ilk başta bol koydum ürünü, baktım herhangi bir sekme atlama yok, devam ettim, ürün ilave etmedim. 1. devirde yaydım, 4 ile 5. devir arasında ise çizik almayı denedim. Pede ürün sürmeden önce 1 fıs 3D final touch sıktım, pedi ıslatmak adında.
Makine Shine Mate Ex603 modeli, 12 mm orbiti var, 75lik tablası.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Spot Test
Çalışırken makineyi mümkün olduğunda panele paralel tutmaya özen göstermek gerek. Panelden düşmemesini sağlayacak kadar bir baskı ile çalışıp rotasyon hareketi ve orbit hareketinin durmamasına dikkat etmek gerekli.
Baktım bu reçete iş yapıyor, ve M3 de çalışmak için yeterli ve gerekli zamanı veren bir ürün, bundan cesaret alarak aslında yapılmaması gereken bir şey yaparak 50x50 ya da 40x40 gibi bir alana ürünü boca ettim ve kapının kalan kısmını bir kerede tamamladım. Pişman mıyım asla, gene olsa gene yaparım
Biraz kolum ağrıdı sadece şekilden şekile o sebeple girdim.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Çizik Alma
Iş bitince yüzeyi kontrol edip sıcak olmadığını anlayınca önce kuru havlu ile ardından m700 ile yüzey temizliği yaptım.
Kapılar ve çamurlukları m700 ile 2 tur geçtim üzerine Turtle Wax Sealent uyguladım. Tavan, kaput ve bagajda fusso ile devam ediyoruz.
Video epey uzun dileyen kendi merak ettiği kısımları yukarıdaki ilgili linklere tıklayarak izleyebilir. Dilerseniz de başta sona izleyebilirsiniz, yine davlumbaz kiridir, kapı altında çamur kalmıştır gibi eleştirilere açığım
İyi seyirler.
Finaller;






Bonus, bunlar da leş kaputumdan sahneler;


Buraya kadar sıkılmadan okuyan herkese teşekkürler.
Dip not: Jetta Bey diye ben aslında dalga geçiyorum, yoksa öyle beyaz güvercin, kara kartal vs gibi arabasına isim takan arkadaşlardan değilim, bir kere dedim öyle kaldı
Forumda maşallah konulara yetişemiyoruz, nazar değmesin. Herkesin eline koluna sağlık
Detay veya polisaj işinde herhangi bir derecem yok lakin dilim döndüğünce, bilgim dahilinde bir konu oluşturayım istedim. Bilgiler ve uygulama, kendi gözlemlerim, izledikleri, tecrübelerimin harmanıdır, yanlışlarım elbet vardır.
Ben de kısıtlamada rahat durmayanlardanım. Benim sol arka kapım lokal boyalı, geçen sene Şubat Ayı'nda döner kavşakta birisi çamurluk ve kapıma girmişti. Tahminim inerken binerken pantolon ya da mont sürtmesi ile çizmişim kapıyı. Hazır dedim kapanmışız, bu çizikleri alayım hemen, bana da pratik olur.
Artık teori kısmı bir yerden sonra sıkıyor, pratik yapası geliyor insanın, olup olmadık zaman polisaj makinesini çıkartıp bir şeyler yapayım diyorum.
Videonun başında çizik kısmı göstermeye çalıştım ama telefon bir türlü tam odaklayamadı, fotoğraflar ile göstermeye çalışayım;




Arabayı yeni yıkamıştım temizdi, yine de toz tabakası varsa diye 3D Waterless Wash ürünün ile lokal olarak kapıyı temizledim.
Susuz yıkama ürünü nasıl uygulanmalıdır;
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Susuz Yıkama
Ardından Flowey R10 ile demirtozu temizliği yaptım, ürünü 1:1 sulandırılmış kullanıyorum, ortam rüzgar ya da güneş gibi etkilerden uzak olduğu için zemini ıslatma gereği duymadım, ürünün çalışmasını bir süre bekledim ve ardından emiş gücü olmayan bir bezle ürünü yüzeye yaydırdım, hiç baskı uygulamadan. Lakin hiç demirtozu da çıkmadı, ya da karanlıktan ben göremedim.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Demirtozu Temizliği
Kapıyı duruladım, ardından Mothers Speed Clay 2.0 kil takozu ve 1:5 hazırlanmış Gyeon Clay Lube ile kil temizliği yaptım, sadece 1-2 noktada temizlik yapıldığını hissettim, haricinde temizdi yüzey. Yine bastırmadan, bol bol kil kaydırıcı sıkarak yukarı aşağı ve sağa sola hareketlerle çalışmak önemli.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Kil Temizliği
Tekrar duruladım ve ardından spark twisted ile kuruladım. Böylelikle spark performansını da izleyebilirsiniz
Ve m700 ile yüzey temizliği yaptım ve kapıyı polisaja hazır hale getirdim.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Spark
Polisaj deyince büyük bir şey yapmışım gibi duruyor, bir kaç ince çizik alma diyeyim
Tekrar söylüyorum bu işin acemisi olarak konuşmalarım yanlış anlaşılmasın, öğrendiklerimi aktarmaya çalışıyorum diyelim, spot test bu işin olmazsa olmazı. Ezbere iş yapsam direk Koch Chemie F6 ve Kosch Chemie sarı ped ile girip çıkardım, ama yüzey boyalı, böyle kolay çizilmesinin bir sebebi olmalı dedim, daha öncelerde de boyalı yüzeylerin daha hassas olduklarını duymuştum. Daha da önemlisi detayın altın kuralı "önce en az agresif yöntemi kullanmak" aklıma gelince dedimli F6'ya gerek yok, önce bir Koch Chemie M3 deneyeyim. Nitekim Ruper sarı ped ve KC M3 ikilisi harika iş çıkarttı.
Videoda spot test ardından test alanı içinde kalan kısımda bir çizik kalmış gibi duruyor ama o M3'ün silinememe iziymiş, bantı çıkartıp M700 ile temizleyince gitti. Yani spot test sonucunda bir kaç dakikalık çalışma ile rupes sarı ped ve koch chemie m3 ikilisi süper iş çıkarttı. M3'ü ilk defa kullandım, final pastası olmasına rağmen çok zor siliniyor, 1:1 Ipa çözemedi, M700 ancak çözebildi.
Rupes ped sıfırdı, prime yapmak yani pedi ya da keçeyi ürüne doyurmak önemli ancak pedlerde keçe kadar önemli değil. Ilk başta bol koydum ürünü, baktım herhangi bir sekme atlama yok, devam ettim, ürün ilave etmedim. 1. devirde yaydım, 4 ile 5. devir arasında ise çizik almayı denedim. Pede ürün sürmeden önce 1 fıs 3D final touch sıktım, pedi ıslatmak adında.
Makine Shine Mate Ex603 modeli, 12 mm orbiti var, 75lik tablası.
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Spot Test
Çalışırken makineyi mümkün olduğunda panele paralel tutmaya özen göstermek gerek. Panelden düşmemesini sağlayacak kadar bir baskı ile çalışıp rotasyon hareketi ve orbit hareketinin durmamasına dikkat etmek gerekli.
Baktım bu reçete iş yapıyor, ve M3 de çalışmak için yeterli ve gerekli zamanı veren bir ürün, bundan cesaret alarak aslında yapılmaması gereken bir şey yaparak 50x50 ya da 40x40 gibi bir alana ürünü boca ettim ve kapının kalan kısmını bir kerede tamamladım. Pişman mıyım asla, gene olsa gene yaparım
Aşağıdaki yazıya tıklayarak ilgili saniyeye direk ulaşabilirsiniz, videonun tamamını izlemek için link konunun en altında;
Çizik Alma
Iş bitince yüzeyi kontrol edip sıcak olmadığını anlayınca önce kuru havlu ile ardından m700 ile yüzey temizliği yaptım.
Kapılar ve çamurlukları m700 ile 2 tur geçtim üzerine Turtle Wax Sealent uyguladım. Tavan, kaput ve bagajda fusso ile devam ediyoruz.
Video epey uzun dileyen kendi merak ettiği kısımları yukarıdaki ilgili linklere tıklayarak izleyebilir. Dilerseniz de başta sona izleyebilirsiniz, yine davlumbaz kiridir, kapı altında çamur kalmıştır gibi eleştirilere açığım
İyi seyirler.
Finaller;






Bonus, bunlar da leş kaputumdan sahneler;


Buraya kadar sıkılmadan okuyan herkese teşekkürler.
Dip not: Jetta Bey diye ben aslında dalga geçiyorum, yoksa öyle beyaz güvercin, kara kartal vs gibi arabasına isim takan arkadaşlardan değilim, bir kere dedim öyle kaldı
Son düzenleme: